Elfweard 1 Report post Posted March 24 Witajcie, zastanawiam się nad wprowadzeniem terminala płatniczego w firmie. Czy klient płąci również prowizję za jego obsługę? Share this post Link to post Share on other sites
zatorski 2 Report post Posted March 25 Dla klienta nie ma żadnej prowizji – to sprzedawca pokrywa koszty transakcji. Chyba że masz jakiś minimalny próg płatności kartą (np. od 10 zł), ale to zależy od Ciebie. W niektórych krajach firmy mogą doliczać opłaty klientom, ale w Polsce to nie jest standardowa praktyka. Jak masz terminal w ramach programu bezgotówkowego (tu masz info: https://polskabezgotowkowa.pl/), to przez jakiś czas nie masz prowizji, więc nic Cię to nie kosztuje. Klienci czasem myślą, że jak płacą kartą, to bank zabiera im więcej niż przy gotówce, ale to mit. Warto im tłumaczyć, że to działa tak samo, jak przy płaceniu gotówką, tylko jest wygodniejsze. Share this post Link to post Share on other sites
maras 0 Report post Posted April 29 Niektórzy uważają, że płatności kartą są ryzykowne, ale w rzeczywistości są one znacznie bezpieczniejsze niż gotówka. Terminale wykorzystują szyfrowanie, a nowoczesne karty mają zabezpieczenia, takie jak tokenizacja czy 3D Secure. Poza tym, płatność kartą zmniejsza ryzyko kradzieży gotówki i błędów w rozliczeniach. Tutaj https://www.7dak.pl/5-najczestszych-mitow-o-terminalach-platniczych/ można poczytać sobie wiele mitów na temat terminali płatniczych. Share this post Link to post Share on other sites