Dockson 0 Report post Posted September 9 Sprzedaż sezonowa. Jak poradzić sobie z wysyłka tego samego dnia po weekendzie tj. poniedziałek, wtorek gdy zamówień jest o 100-150% więcej niż w pozostałe dni? I nagle do spakowania jest w poniedziałek 3200 zamówień. Pik jest tylko 2-3 m-ce w roku, nie możemy sobie pozwolić na zwiększenie zatrudnienia, bo w okresie jesień- zima liczba zamówień jest mniejsza 3-4 krotnie. Nawet obecna kadra nie ma za bardzo co pakować zimą (pracowników jest zbyt dużo). Przy obecnej kadrze nie da się pakować w każdą sobotę a już nie mówię o niedzielach (jeśli przestrzegamy maksymalną liczbę przepracowanych godzin w miesiącu). Do tego dochodzi problem z wdrożeniem nowych pakowaczy. Pracownicy sezonowi np. z agencji pracy nie są w stanie sprawdzić i spakować dobrze przesyłek, bo asortyment i kształt przedmiotów jest bardzo zróżnicowany oraz nie wszystkie towary mają kod ean. Share this post Link to post Share on other sites
Elfweard 1 Report post Posted September 9 opcji jest wiele - manipuluj, tzn. ustawiaj czas wysyłki po osiągnięciu progu liczby paczek które magazyn jest w stanie wysłać +1 dzień za każde przekroczenie progu, chociaż znowu algorytmy allegro i tak wiedzą lepiej kiedy wyślesz paczke i trzeba wyłączać ich prognozy, żeby wyświetlały się twoje. przy pakowaniu wyświetlaj i sortuj po deadline na poszczególne zamówienia, żeby nie pominąć nic. ew. przy zbliżaniu się do progu zamówień podnoś powoli cenę produktów, jak już peak zejdzie to wróć do poziomu podstawowego. oczywiście, wcześniej zoptymalizuj wszystkie procesy do pakowania, ale to już jest sprawą indywidualną i są eksperci którzy się takimi tematami zajmują. pewnych rzeczy nie przeskoczysz, zresztą duże sklepy też w okresach peak mają opóźnienia, i nawet o tym nie informują. ew. fullfilment dla kogoś z towarem który ma peak kiedy ty masz spadki i zwiększenie zatrudnienia na stałe. Można też oddelegować część zadań do firmy, która zajmuje się outsourcingiem it https://itsky.cloud/cart/support-it/ Daję namiar na firmę z dużym doświadczeniem. Share this post Link to post Share on other sites
KredyciarzNerwowy40 4 Report post Posted September 10 Doskonałe rzeczy wy tutaj robicie. One są naprawdę doskonałe, jak dla mnie. W moim przekonaniu one są wspaniałe wręcz. Tak to ja już teraz to widzę. ______________________________________________ https://www.bakespace.com/members/profile/OdynCooker/1661385/ Share this post Link to post Share on other sites
macedonczyk 0 Report post Posted September 10 A jakieś rozwiązania macie by wzmożyć już działającą sprzedaż na https://piorunochron.pl z akcesoriami do uziemienia. Share this post Link to post Share on other sites
Kriss 0 Report post Posted September 13 W dniu 9.09.2024 o 13:47, Dockson napisał: Sprzedaż sezonowa. Jak poradzić sobie z wysyłka tego samego dnia po weekendzie tj. poniedziałek, wtorek gdy zamówień jest o 100-150% więcej niż w pozostałe dni? I nagle do spakowania jest w poniedziałek 3200 zamówień. Pik jest tylko 2-3 m-ce w roku, nie możemy sobie pozwolić na zwiększenie zatrudnienia, bo w okresie jesień- zima liczba zamówień jest mniejsza 3-4 krotnie. Nawet obecna kadra nie ma za bardzo co pakować zimą (pracowników jest zbyt dużo). Przy obecnej kadrze nie da się pakować w każdą sobotę a już nie mówię o niedzielach (jeśli przestrzegamy maksymalną liczbę przepracowanych godzin w miesiącu). Do tego dochodzi problem z wdrożeniem nowych pakowaczy. Pracownicy sezonowi np. z agencji pracy nie są w stanie sprawdzić i spakować dobrze przesyłek, bo asortyment i kształt przedmiotów jest bardzo zróżnicowany oraz nie wszystkie towary mają kod ean. Wydaje mi się tylko outsourcing logistyki (częściowo lub w całości) jest to koszt ale proporcjonalny, mało zamówień mały koszt. Jeśli sezonowo masz do czynienia z bardzo dużą ilością zamówień, może warto rozważyć współpracę z firmą logistyczną, która mogłaby przejąć część procesu pakowania i wysyłki w najgorętszych okresach. Ja prowadzę sklep ze zdrową żywnością i kosmetykami naturalnymi SensNatury.pl, dawniej robiliśmy paczki ręcznie i była to masakra bo średnia waga paczki 8kg i odpuściliśmy maksymalizację zysku na rzecz zadowolonych klientów, teraz klient dostaje zamówienie dowolnej wagi za 48 godzin. Mniej zysku ale i mniej pracy. Share this post Link to post Share on other sites
atres 0 Report post Posted September 13 Czy widzisz, że pewne aspekty tej dyskusji są bardziej kontrowersyjne niż inne? Share this post Link to post Share on other sites
wojti34 0 Report post Posted October 14 Przede wszystkim trzeba zadbać o sposób pakowania towaru do wysyłki, klienci bardzo na to zwracają uwagę przecież. Do takiego pakowania dlatego będziecie potrzebować nie tylko kartonów ale również wysokiej jakości taśm do pakowania. Takie najlepiej zamawiać prosto od producenta a konkretnie firmy TCM Service. Jeśli jesteście zainteresowani jakie mają w ofercie taśmy i jak je można zamówić to koniecznie zapoznajcie się z tą ofertą https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-pakowe/ . Share this post Link to post Share on other sites
Żenia 1 Report post Posted November 14 Szybka i efektywna komunikacja wewnętrzna jest ważna w każdej organizacji. Platforma HR dostępna na https://www.talentpoint.pl/ oferuje rozwiązania, które ułatwiają przepływ informacji między działami i zespołami. Share this post Link to post Share on other sites