Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy. Polityka PrywatnościJak wyłączyć cookies?AKCEPTUJĘ
O sytuacji związanej z Krymem głośno jest już od dobrej chwili. Wciąż pojawiają się nowe informacje, kolejne nieścisłości, znaki zapytania. Dziś chcielibyśmy skupić się na Mierzei Wiślanej, zastanawiając się dokładnie, czy kryzys w stosunkach dyplomatycznych z Rosją sprawi, iż będzie trzeba przeprowadzić budowę przekopu? Jak mówi otwarcie marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, jeśli w grę będą wchodzić ważne aspekty polityczne, tak właśnie może się stać. Co więc możemy na ten temat powiedzieć?
Dla samej Polski projekt przekopu nie ma, aż takiego znaczenia. Tutaj ważniejsza okazuje się być kwestia budowy gazoportu w Świnoujściu. Wcześniej projekt omawiany, ale nie do końca jeszcze możliwy do wcielenia w życie, dziś być może i dużo bardziej potrzebny, niż co niektórym mogłoby się wydawać.
Autor pewnego bloga dokładnie zajmuje się tą tematyką, zastanawiając się i szukając odpowiedzi na pytanie, czy padnie ruch graniczny, czy może Zalew? Jak wiemy, temat żeglugi handlowej na Zalewie Wiślanym zależy zarówno od Polski, jak również i od Rosji, a dokładniej od samego Putina. Gdybyśmy cofnęli się wstecz, już parę lat temu zablokował on ruch statków, doprowadzając też między innymi do zamarcia portu w Elblągu. Na konferencji prezydenta Rosji padły słowa, iż Polska jest krajem, w którym wyhodowano zło, jakie niosło chaos i zniszczenie. Te słowa mogą więc dać przypuszczenie, że Putin podejmie w kierunku naszego kraju pewne działania. Cóż więc się stanie- padnie na Mały Ruch Graniczny, czy właśnie zamknięcie Zalewu? Jak mówi Marszałek województwa, to, że Polska wykazuje sympatię do Ukraińców, nie może obrócić się w nienawiść do Rosji, bo to mogłoby spowodować ogromne problemy związane z sytuacją gospodarczą kraju. Na chwilę obecną Rosjanie nadal kupują w naszych sklepach i nadal nie ma niechęci w kontaktach handlowych.
Sytuacja jest niezwykle skomplikowana i trudna. Prace nad przekopem Mierzei tkwią w martwym punkcie, bo nie ma jednego stanowiska, w którym miejscu ma być budowany kanał. Pod uwagę brano między innymi Skowronki, Przebrno, Nowy Świat i Piaski. Najlepiej byłoby, gdyby kanał został wybudowany w Nowym Świecie, bo to pozwoliłoby wydać najmniej pieniędzy. Jeśli w grę wejdą aspekty polityczne, stanowisko odnośnie kanału będzie trzeba zmienić. Między Polską, a Rosją podpisana jest umowa o bezwizowym ruchu granicznym między obwodem kaliningradzkim i częścią województw pomorskiego oraz warmińsko -mazurskiego. Czy będzie można więc doprowadzić do porozumienia, w której obydwa kraje będą zadowolone?
Przez Krym sytuacja się zmieniła. Nie było o budowie kanału głośno, teraz zaś pojawiają się głośne wypowiedzi wielu osób, którzy mówią, że niezależnie, czy Mierzeja Wiślana będzie przekopana, to taka inwestycja kanału ma jak najszybciej ruszyć z budową. Czy więc napięte stosunki polsko-rosyjskie są argumentem za tym, by budować kanał na Mierzei Wiślanej? Póki co pytanie to pozostaje bez odpowiedzi.
O sytuacji związanej z Krymem głośno jest już od dobrej chwili. Wciąż pojawiają się nowe informacje, kolejne nieścisłości, znaki zapytania. Dziś chcielibyśmy skupić się na Mierzei Wiślanej, zastanawiając się dokładnie, czy kryzys w stosunkach dyplomatycznych z Rosją sprawi, iż będzie trzeba przeprowadzić budowę przekopu? Jak mówi otwarcie marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, jeśli w grę będą wchodzić ważne aspekty polityczne, tak właśnie może się stać. Co więc możemy na ten temat powiedzieć?
Dla samej Polski projekt przekopu nie ma, aż takiego znaczenia. Tutaj ważniejsza okazuje się być kwestia budowy gazoportu w Świnoujściu. Wcześniej projekt omawiany, ale nie do końca jeszcze możliwy do wcielenia w życie, dziś być może i dużo bardziej potrzebny, niż co niektórym mogłoby się wydawać.
Autor pewnego bloga dokładnie zajmuje się tą tematyką, zastanawiając się i szukając odpowiedzi na pytanie, czy padnie ruch graniczny, czy może Zalew? Jak wiemy, temat żeglugi handlowej na Zalewie Wiślanym zależy zarówno od Polski, jak również i od Rosji, a dokładniej od samego Putina. Gdybyśmy cofnęli się wstecz, już parę lat temu zablokował on ruch statków, doprowadzając też między innymi do zamarcia portu w Elblągu. Na konferencji prezydenta Rosji padły słowa, iż Polska jest krajem, w którym wyhodowano zło, jakie niosło chaos i zniszczenie. Te słowa mogą więc dać przypuszczenie, że Putin podejmie w kierunku naszego kraju pewne działania. Cóż więc się stanie- padnie na Mały Ruch Graniczny, czy właśnie zamknięcie Zalewu? Jak mówi Marszałek województwa, to, że Polska wykazuje sympatię do Ukraińców, nie może obrócić się w nienawiść do Rosji, bo to mogłoby spowodować ogromne problemy związane z sytuacją gospodarczą kraju. Na chwilę obecną Rosjanie nadal kupują w naszych sklepach i nadal nie ma niechęci w kontaktach handlowych.
Sytuacja jest niezwykle skomplikowana i trudna. Prace nad przekopem Mierzei tkwią w martwym punkcie, bo nie ma jednego stanowiska, w którym miejscu ma być budowany kanał. Pod uwagę brano między innymi Skowronki, Przebrno, Nowy Świat i Piaski. Najlepiej byłoby, gdyby kanał został wybudowany w Nowym Świecie, bo to pozwoliłoby wydać najmniej pieniędzy. Jeśli w grę wejdą aspekty polityczne, stanowisko odnośnie kanału będzie trzeba zmienić. Między Polską, a Rosją podpisana jest umowa o bezwizowym ruchu granicznym między obwodem kaliningradzkim i częścią województw pomorskiego oraz warmińsko -mazurskiego. Czy będzie można więc doprowadzić do porozumienia, w której obydwa kraje będą zadowolone?
Przez Krym sytuacja się zmieniła. Nie było o budowie kanału głośno, teraz zaś pojawiają się głośne wypowiedzi wielu osób, którzy mówią, że niezależnie, czy Mierzeja Wiślana będzie przekopana, to taka inwestycja kanału ma jak najszybciej ruszyć z budową. Czy więc napięte stosunki polsko-rosyjskie są argumentem za tym, by budować kanał na Mierzei Wiślanej? Póki co pytanie to pozostaje bez odpowiedzi.
Share this post
Link to post
Share on other sites